onsdag 23 juni 2010

Oups!

Jag var som sagt lite trött igår. Men på eftermiddagarna brukar det dyka upp ett litet tillfälle till vila. Så även igår. Vi bojkottade helt enkelt det vackra vädret och gick in och lade oss i sängen och tittade på film en stund. Eller rättare sagt, Signe som också var lite trött, låg i sängen och tittade på filmen. Jag låg förvisso också i sängen men ovanpå min spikmatta. Öronpropparna och ögonbindeln gjorde det dock svårt att följa med i filmens handling men desto lättare att småslumra. Tora var lite överallt. Just när jag höll på att somna in som skönast hör jag hur hon knatar iväg till toaletten och snart kommer det:
"Mamma jag är färdig"
Jag som absolut inte orkar gå upp svarar:
"Du får torka dig själv"
"Nej, jag kan inte!!"
"Jo det kan du!"
För det kan hon. För ett tag sedan fick man absolut inte hjälpa henne alls. Då skulle hon prompt torka sig själv. Hela tiden.
"Mamma om du inte torkar mig så torkar jag mig på handduken"
Jag låtsas inte höra. Orkar bara inte gå upp. Kort därefter kommer Tora triumferande in i sovrummet med ett: "Ha, jag torkade mig på handduken".

Det värsta var väl inte det. Det värsta är att jag inte kom ihåg det här förrän nu. Vi hade gäster igår. Jag har precis lagt handduken i tvätten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar