onsdag 22 december 2010

Avrundningar vi gillar

Vi var på koll igen i veckan, Bumba och jag. Den här gången var det dags för vägning. Av mig. Tyvärr. Det var med bävan klev jag upp på vågen. Stora siffror på displayen: 93,8 kg.

Vanligtvis när jag väger mig gör jag det på morgonen. Naken. Innan jag äter frukost men efter att jag varit på toaletten. Alltid gör det några gram. Nackdelen är att man inte kan dra av så mycket då. Det man väger då, det väger man liksom.

Men nu var det inte morgon och jag var defintivt inte naken så liiiite tänkte jag nog att man kunde dra av. Innan jag hinner fundera klart på exakt hur mycket man skulle kunna räkna bort hör jag min barnmorskas väna stämma. Och jag svär. Jag har aldrig hört några ljuvligare ord.

"93,8 kg. Men du har ju vinterskorna på så vi säger väl 92 kg då"

Min barnmorska alltså. Gotta love her!

4 kommentarer:

  1. Kan man få gå o väga sig hos henne även nu såhär efter förlossningen!?
    Går du på Södra nu föresten?

    SvaraRadera
  2. Elin: Du kan få väga dig hos mig. Jag brukar också dra av en del. Japp, Södra igen.

    SvaraRadera