måndag 18 april 2011

Ge mig ett kök!

Ni vet det där programmet Bygglov på TV4, där familjen måste hålla sig borta från huset under en dag, och sen när de kommer hem så blir det en stor överraskning för Bygglovsgänget har ju gjort om typ hela huset, eller i alla fall ett av rummen, låt säga köket, som nu är helt nytt, fint, fräscht och helt färdigt. Så är det inte här...

Efter att ha försökt fördriva hela dagen utanför hemmets lugna vrå, vilket är lättare sagt än gjort med tre ungar, kommer man hem vid 14-tiden igen (för att Signe var tvungen att bajsa och Astrid amma) till ett ännu större kaos än när man lämnade det. Efter toabesök och matintag lämnade vi således bygget igen fortare än kvickt.

Något annat som skiljer Bygglovsrenoveringen mot vår renovering är att Bygglovs-Matte inte är här. Jag är inte så säker på att jag varit lika ivrig att lämnat huset då.



Inte hemma hos oss

6 kommentarer:

  1. vilken fräsch tatuering han har på armen!!

    SvaraRadera
  2. Huvva, jag hade lämnat illa kvickt. Jag tycker han ser ut som en ekorre.

    SvaraRadera
  3. hamster brukar jag tänka på! men det känns så elakt. men när vi nu börjat så känner jag att det är ok. :)

    SvaraRadera
  4. och så undrar jag om han skadat överarmen för han har nån slags bandage eller sporttejp eller så runt armen?

    /Quinna -73

    SvaraRadera
  5. Yllet: usch, har vi blivit sånna???? Vi får skylla på... Bumba. Det var säkert hon som började.

    SvaraRadera
  6. Minna: klart det var hennes fel?? Det är ju hennes blogg!

    SvaraRadera