onsdag 20 juli 2011

Utrensning

Ikväll har jag haft garderobsutrensning med stort G. Och jag har varit skoningslös. Sådant som jag inte använt på tre-fyra år har jag kastat. Plagg som jag däremot i alla fall f u n d e r a t på att använda de senaste två åren har fått stanna kvar. Jag vet att man säger att det man inte använt de senaste å r e t egentligen ska förpassas till klädernas sälla jaktmarker (dvs Frälsningsarmén) men till mitt försvar har jag faktiskt vart på tjocken större delen av 2010 så jag borde få något års dispens.

På tal om att vara på tjocken så har lag har inga planer på att vara gravid igen, och skulle det så bli får jag väl investera i en ny mammagarderob då, för nu ryker alla mammakläder. Men eftersom jag inte kommer på någon på rak arm som skulle kunna tänkas behöva dem så undrar jag nu om kanske DU vill ha dem. Det är en pappkasse fullproppad med med mamma-plagg: kjolar och byxor (både jeans och andra varianter) några tröjor samt en klänning. Allt i storlek 40-42 och av olika märken, mest H&M och PoP. Bara att komma och hämta. Lämna en kommentar om du är intresserad.

7 kommentarer:

  1. Noops, har INGA som helst planer på att bli gravid igen. Tyvärr passar säkert dina gravidkläder dock jättebra på mig- jag har 12 kg kvar tills invägningsvikten jag hade med Anton (för snart 4 år sedan!!!)Ungefär de kilon som man ska gå upp när man är gravid. Alltså är jag som höggravid nu :(!/Linda i Ludvika

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt att rensa?! :-)
    Jag måste också ge mig på min garderob, det är allt för mycket som ligger/hänger där utan anledning. Måste bli mer kritisk bara.

    Jag har dessutom precis klivit två kilo över "höggravidvikten" med förra barnet, så gravidkläderna jag har i en låda passar egentligen bättre än alla kläder som hänger i garderoben... *suck*

    SvaraRadera
  3. Hejsan, har en supergravid lillasyster - beräknad nedkomst i slutet av september. Jag vet att hon gärna vill ha mer kläder. Ber henne maila, hon kommer till Sthlm i dagarna :)

    SvaraRadera
  4. Linda: Man önskar ju att det fanns något trolleritrick att ta till för att gå ned i vikt, eller hur?

    en annan: Varför sparar man på en del grejjer alltså? Nu kastade jag en del plagg som levt sig igenom minst två tidigare utrensningar, men inte har jag använt de plaggen för det!!

    HK: Toppen! Kul om plaggen kommer till användning. Hon kan maila mig på intemaladar@live.se

    SvaraRadera
  5. HK:Oj, den mailadressen jag uppgav funkade visst inte längre. Om din syster fortfarande är intresserad så ange gärna en mailadress här så mailar jag henne :-)

    SvaraRadera
  6. Annars är jag vansinnigt intresserad :). Har precis påbörjat nr3. Maila gärna på Tina.lindblad@gmail.com.

    SvaraRadera
  7. Jag behöver också garderobsrensa. Big time. Gör det ca en gång i månaden -men det syns ju för farao inte!

    (behöver inga mammakläder)

    SvaraRadera