tisdag 23 augusti 2011

Om vi bodde i Kina kanske...

Jag har nu officiellt gett upp hoppet om att på egen hand gå ned de där sista 5 kilona (tycker jag gör allt rätt men vågen står för fan still), så i går abdikerade jag och signade mig upp för ett litet "turbopaket" här! Inom 100 dagar, dvs senast 1 december, ska vågen stå på 73 kg. Annars får jag nyttja deras viktgaranti, som tyvärr inte innebär att Ola Lauritzon kommer hit och trollar bort lite bukfett, utan att jag får ett års gratis medlemskap till. Vad man nu ska med det till när det så uppenbart inte funkar då.

Men, men, nu ska jag inte vara sådan. Faktum är att jag nog är lite väl optimistisk. Säger liksom inte alla GI-people med tindrande ögon att "GI är så mycket mer än en bantningskur, det är en lifstiiiiiil". Well, jag får se hur det blir med den saken, men till en början så byts nu alla snabba och ettriga kolhydrater ut mot låååååångsamma sådana. Inte för att vi var några sockerjunkies förut direkt men jag sticker inte under stol med att bröd, potatis och ris har varit stommen i vårat matintag. Det har i alla fall inte varit quinoa som serverades till middagen idag. Det blev väldigt uppenbart. Tora slickade lite på detta nya men serverades sig därefter av det välbekanta riset som jag kokat just in case. Signe däremot, som lever efter parollen "I try anything once" försåg sig både en och tio gånger.

"Mamma, kan jag få lite mer sån där.. .. chihuahua".



"Med lite smör på tack"

7 kommentarer:

  1. Haha!
    Nja, men nog är det mest protein och fett i en sådan där, helt ok alltså!

    SvaraRadera
  2. Fin kaffebakgrund förresten, det klär dig!

    SvaraRadera
  3. LCHF?! :)
    Lycka till! Om du lyckas ska jag ta efter. Men prova du först!

    Appropå felsägningar- min kille kom hem och sa:

    Jag har lekt med Vante- min.....eh...kanin.
    Han menade Dante, sin kusin!/Linda i Ludvika

    SvaraRadera
  4. Jag gick tre veckor på Cambridge-kuren efter barn nummer 3, för att just ta bort de där extra kilona. Helt riktigt tog jag på något kilo efteråt - men jag förlorade de överflödiga och det var målet :)

    Ciao / Helene

    SvaraRadera
  5. Mina barn sa efter ett tag
    " O nej, inte kamutvete idag igen...."

    SvaraRadera
  6. Jenny: Hoppas verkigen att kaffe är GI!

    Linda: Jag är testpiloten!

    Minna: Just det, du är ju en av dem!

    Helene: Hua, Cambridge verkar jobbigt tycker jag. Blir man inte som besatt av mat då?

    Jo: Haha, dit har vi inte kommit än.

    SvaraRadera