torsdag 12 augusti 2010

Fråga

Vi är som sagt spekulanter på en tomt. En högt belägen tomt. Och har man småkids så funderar man ju lite kring det där med höjden.

Nu skulle jag gärna vilja säga att vi fluktar på just det HÄR objektet men riktigt så bra är det inte. Men en sådan typ av staketlösning har vi tänkt oss kring tomten som vi i så fall kommer anlägga. Med kedja och dubbla hänglås på grinden.

Eftersom jag antar att det är en och annan småbarnsföräldrer som läser den här bloggen, så ställer jag frågan till er: Skulle ni kunna bo på ett sådant här typ av ställe? Och då kan ni alltså bortse från utsikten, poolen, läget och själva huset och liksom bara tänka i termer av staket och högt stup.

Janne säger att plexiglaset är av den typen som finns i bilar, dvs okrossbart. Men jag tänker Signe får tag i slägga... ja, ni fattar.

11 kommentarer:

  1. Har varken erfarenhet av hus eller staket men det där ser väl ut att fungera?!?

    För säkerhets skull hade jag ställt två frågor till Plexiexperten Janne:

    1. Behöver man putsa plexiglas? (Nu tänker jag Signe med en Cornetto)
    2. Kommer det ligga döda småfåglar på hela tomten? (Som flugit in i glaset i ovetskap att det faktiskt är ett staket)

    SvaraRadera
  2. Annars funkar väl elstängsel rätt så bra, ett misstag och inget mer liksom.

    Allvarligt - det kommer ju att funka, de lär sig var de får vara och var det är ajaj.

    SvaraRadera
  3. Jag skulle helst vilja veta om ni även tänker låta er inspireras av de målade rosorna övanför köksskåpen.

    SvaraRadera
  4. för inte att snacka om badrummet i blått!

    SvaraRadera
  5. Ja, flytta till Skuru! Det är ganska nära hem till mig och jag tänker att vi kan bli kompisar och jag kan hänga hos dig hela nästa vår och sommar. Det ser trevligt ut att hänga där!

    Nej, men staketet alltså. Det är väl inte krossandet som är läskigt? Det är klättrandet. Hur högt kan det vara? Taggtråd?

    SvaraRadera
  6. Jenny: Självklart blir det fråga om självputsande glas.

    H-sara:el eller taggtråd...

    minna: men absolut, mitt nya hem ska vara fullt av eterneller...

    äppelträdet: Det får bli ett högt staket av traggtråd helt enkelt. Angående huset får DU gärna köpa det så vi hänga hos dig. En alternativ lösning är att du ger mig 14 miljoner.

    SvaraRadera
  7. jag håller med minna om badrummet i blått! om ni nu inte är spekosar på just den här barren (jag över mej på stockholmska ifall VI ska köpa den!) så kan ni iaf planera in det i ert nya hus!? Och sen bjuda in mig så jag kan komma och skratta. Och vissa kort på mitt mörkgröna badrum..

    SvaraRadera
  8. Asså... Jag, som bor i ett jämförelsevis MYCKET litet hus, har lite svårt att förstå hur man kan göra av med el för 70 kkr per år - med bergvärme och två braskaminer!
    Anlitade de en särskild inredningsarkitekt till badrummen?! Övriga huset är ju så sparsmakat att man knappt kan tro att nån bor där...

    SvaraRadera
  9. Okej. Bara inte budgivningen drar iväg för mycket. Jag sätter taket på 15 mille.

    SvaraRadera
  10. Jag får inte upp bilderna nu men med högt läge tänker jag på ett annat problem, nämligen mååååånga lååååånga trappor upp till dörren. Visserligen är du stark men hur kul är det att kånka upp 10 påsar fulla med mat från ICA maxi samtidigt som minst 2 barn hänger dig i kjolarna. Om man vill förstärka bilden kan man även tänka sig att det är vinter och alla trappsteg har lite is på sig....

    SvaraRadera