fredag 26 november 2010

Pratkvarn

Signe ska på 3-årskontroll nästa vecka och vi har fått ett litet formulär från BVC som vi ska fylla i. Lite allmänna frågor om barnets utveckling och så. Bland annat frågas det om Signe kan formulera meningar med minst tre ord och om så är fallet ber de oss ge ett exemepl på en sådan mening.

Herregud! Ungen går ju runt och babblar mest hela tiden, hur ska man kunna välja ut EN mening från den repertoar hon besitter. Tidigare i kväll sprang hon tex upp på övervåningen för att hämta pottan för att sedan placera sig på denna mitt i vardagsrummet,varpå hon förnöjt konstaterade:

"Jaha! och här sitter jag och bajsar!"

Ska man välja den meningen kanske?

6 kommentarer:

  1. Känns ju bra att kunna visa att hon följer Freuds utvecklingsplan. :-)


    /Helena

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha :-D Den är ju klockren!
    Vi gjorde precis samma iakttagelse (vad skall man välja när ungen pratar i ett?) och valde den mest upprepade "Tack för maten, får jag gå från bordet"... :-D

    SvaraRadera
  3. Till och med Jack kommer att klara språktestet!
    Jag ska skriva:
    - Han bajsade på mig!
    (sagt om ett lejon i en dröm som enligt Jack gjorde det)

    SvaraRadera
  4. Ja! Ta den. Och komplettera med "Mamma, ta av dig kläderna!"

    SvaraRadera
  5. Helena: Käns väldigt tryggt!

    en annan: Hi hi! Artigt om inte annat!

    Minna: Hahaha! Ja gör det snälla!

    Jenny: Finns så många godbitar att välja mellan.

    SvaraRadera
  6. Jag har tagit det barnet råkat säga när jag fyllt i formuläret. På Päppels stod det något i stil med "vi kan klara oss själva"

    SvaraRadera