söndag 6 februari 2011

Enough already!

Idag är det söndag. Egentligen hade jag redan nu behövt påbörja en kraftansamling utan dess like för att försöka få ihop tillräckligt med energi för att överleva en vecka till på jobbet. Men tidigare denna vecka tog det liksom stopp. Jag kände helt enkelt att jag inte skulle fixa en hel vecka till. Själva jobbet är väl inte det som var problemet, utan allt runt omkring. Upp ur sängen kl 06.00 med fem timmars sömn i kroppen, stressa till dagmmamma, stressa till jobbet, trängas på tunnelbanan. Och sedan när arbetsdagen är slut, samma stress hem. I vanliga fall, lite småjobbigt så där. Gravid i nionde månaden, som att man vill lägga sig ner och dö i princip hela tiden.

Inga problem, sa min förstående rektor. Min vikarie har redan anlänt till skolan, jag var i princip klar med alla momenten i mina kurser och jag borde få något slags pris för världens mest genomtänkta överlämning. Inga elever skulle behöva komma i kläm mer än nödvändigt.

För vilka underbara elever jag har. De hade skrivit en sång, köpt en prinsesstårta, blommor, nallebjörn och gjort en egen idol-body!

Folk gnäller över dagens ungdom. Jag vet inte vad de pratar om!

Så. Vad ska ni göra i morgon?

Jag tänker: jag+soffa+en DVD-box+godispåse=vinnande koncept


Prinsesstårtan är tyvärr uppäten...

7 kommentarer:

  1. Åh vilka mysiga elever!! :D Jag tycker din morgondag låter som något som behövs!

    SvaraRadera
  2. Första lediga dagen är den helt klart bästa.

    SvaraRadera
  3. Men åh vilkaelever! Mina skickar sms och undrar om inte ungen har kommit snart. De kan inte förstå hur jag kan vara så stor och inte spricka.

    På tisdag är det min tur att plocka fram vaniljhjärtan och dvd. Härliga tider!

    /Helena

    SvaraRadera
  4. Men gu så skönt!! Herregud så avundsjuk jag blir! Slappna inte av för effektivt bara, så att det blir en tur till förlossningen inatt! :-D

    SvaraRadera
  5. yllet: Jag kommer med största sannolikhet inte komma långt från soffan.

    E: Kommer njuta för fulla muggar.

    Helena: Härligt!

    en annan: Det vore ju det bästa :-)

    Västmanländskan: Ska bli!

    SvaraRadera
  6. Härligt härligt! Om du får långtråkigt så kan du alltid besöka Vasastan!

    SvaraRadera