onsdag 9 februari 2011

Imorgon?

I bilen på väg till dagmamman tidigare i veckan diskuterade jag och Tora det här med bebisar och förlossningsdatum.

"Nej, bebisen kommer inte då. Agneta har visat i kalendern när bebisen kommer"
"Ja, man TROR att bebisen kommer då, men man VET inte"
"Vadå inte vet?"
" Bebisen kan komma idag, imorgon eller om två veckor. Ingen vet säkert när bebisen kommer"

Medan Tora tyst begrundar detta faktum, hörs en ny röst från baksätet:

"Jo, jag vet"
"Vet du när bebisen kommer Signe?"
"Ja"
"När kommer den då?"
"På torsdag"

På torsdag. Det är ju imorgon det. Hoppas den väntar till eftermiddagen. Jag har en fotbehandling inbokad kl 12.30.

5 kommentarer:

  1. Om fotbehandlaren trycker på rätt punkt är det nog inte omöjligt att bebisen kommer imorgon.

    SvaraRadera
  2. Jag tror baske mig jag hade varit på fotbehandling dagen innan förlossning i juli för två år sedan. :-D Så kanske på fredag?

    Men han pluttade å andra sidan ut så gott som på dagen beräknad. Så det var ingen större överraskning, men en glad.

    SvaraRadera
  3. Åh!! Signe kanske är en sån där tant som bor i skogen och har koll på saker?? Fast nu är hon liten och bor hos er?
    Hoppas du får fina fötter och en bebis lagom snart!

    SvaraRadera
  4. Min extremt vetenskapliga undersökning visar på att Bumba borde vilja komma ut snart. Av alla bloggar jag läser är det tre som går i väntans tider, eller nu mera (så vitt jag vet) bara en eftersom de andra två nedkom i veckan. Statistiken ser bra ut för en liten i dagarna alltså. ;)

    SvaraRadera
  5. Äppelträdet: Jag tänker be henne trycka extra hårt.

    en annan: Hoppas!

    yllet: Hahaha!

    Erika: Till helgen tycker jag vore bra!

    SvaraRadera