lördag 16 oktober 2010

Finally!

Ehhh.. bloggtorka var det här. Är det två veckor sedan jag fick iväg ett inlägg senast? Få se nu, vad har hänt sedan dess:Jag har gått upp ytterligare två kilo i vikt, Signe har dragit på sig ännu en förkylning och Janne har varit borta på jobbresa igen. Och just det, höll på att glömma,VI HAR SÅLT VÅRAT HUS.

Förra torsdagen hade vi storstädning av huset. Det var så skinande rent att man kunde spegla sig i parketten. Och eftersom man inte kan ha Signe i möblerade rum i allmänhet, och i nystädade rum i synnerhet, flydde jag och ungarna till obygden. Eller i alla fall hem till mormor där vi huserade ända till omvisningen var över på tisdagen. Märklig känsla det där. Att veta att ett gäng för oss helt främmande människor trampar runt hemma i ens hus, öppnar skåp och lådor, kommenterar ens val av tapeter och kissar på ens toalett.

Men det var det värt. Vi fick mer betalt för huset än vad vi hade vågat hoppats och nu när kontraktet skrivet kan livet kanske så smått börja återgå till det normala igen.
Det skulle vara skönt att säga att cirkus äntligen är över men då har vi inte ens påbörjat det stora kaosprojektet: själva flytten!

Nåja. Det är ett tag kvar. Till dess tänker jag chilla.

1 kommentar:

  1. Lyllos er - vi röjer järnet inför fotografering i morgon och jag hoppas att mäklaren har några köpare som anmält intresse, så vi slipper ha öppen visning...

    SvaraRadera