tisdag 29 juni 2010

Mäjd

Tora (och Signe med för den delen) har fått ett eget mailkonto. Eller "mäjd" som Tora själv säger. Än så länge består hennes kontaktlista av fem personer: farfar, mormor, morfar, morbror och pappa. Dessa fem oerhört priviligerade personer blir fullkomligt bombarderade av mail från Tora. Det första hon gör när hon vaknar är att fråga om vi kan slå på datorn så att hon kan titta om hon fått några nya "mäjd". Och det är det sista hon ska göra innan hon går och lägger sig. Jag har känt mig tvungen att dra till med en vit lögn, nämligen den att "ingen skickar mer än tre mäjd om dagen. Max tre stycken. Det är lag på det".

För herregud vilken tid det tar när hon ska maila. Först ska hon fundera en stund över vad hon ska skriva. Sedan ska hon skriva sitt namn själv och till sist höjdpunkten... hon ska väla en BILD att skicka. Jag vet inte hur många bilder på katter, kaniner och disneyprinsessor jag googlat fram och skickat ut i cyberrymden den sista tiden.

Fast idag överraskade hon mig. Hon skulle skicka en elefant till morfar och valde den något groteska bilden nedan. Mailet löd: Hej morfar. Idag har jag ätit våfflor ute. Följt av bilden. Fullkomligt logiskt.

En våfflad elefant?

Jag är dock lättad över att hon inte valde den här bilden som dyker upp på plats sex när man googlar på elefant.

Elefantmannen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar