onsdag 30 juni 2010

Läs inte det här Janne

Idag när jag gick nerför trappan till hallen såg jag att "någon" med röd penna skrivit bokstäverna T och O på fönsterbrädan till hallfönstret. Jag misstänkte genast min äldsta dotter som just nu håller på att lära sig skriva bokstäver och vill skriva mest hela tiden.
Jag: Tora! Har du skrivit på fönsterbrädan här?
Tora: Nej, det är inte jag. Det är Signe!
Jag: Nej, Signe kan inte skriva.
Tora: Jo, det kan hon.
Jag: Nej, det kan hon inte.
Tora: Jo, hon kan skriva T och O men inte R och A. T är två raka streck och O är en cirkel.
Jag: Tora, det är du som inte kan skriva R och A.
Tora: Okej, det är jag som har skrivit.
Jag: Du vet att du inte får skriva på annat än papper. Om pappa får se att du skrivit där kommer han bli arg.
Tora, funderar en stund för att sedan skina upp: Fast om vi lägger lite skruvar och muttrar ovanpå kommer han inte att se något!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar