måndag 4 juli 2011

Jag tycker idag...

...att det är lite gulligt att läkaren som skrev ut mig från SöS ville sjukskriva mig i 10 dagar. Sjukskriva mig ifrån vadå undrade jag? Det här är bara ett axplock av vad jag ägnat mig åt idag med ett knappt två dygn gammalt operationsärr.

*ammat mig igenom natten
*gjort frukost till en hel familj
*tvättat och hängt två maskintvättar
*lagat lunch till en hel familj
*tagit med tre ungar till apoteket för att köpa förband till operationsärret för ni ska inte tro att man fick med några nya från sjukhuset
*tagit med tre ungar till Ica för att försöka hitta mjölkfri gröt till Astrid som visat sig vara mjölkallergisk till råga på allt
*badat tre barn
*försökt att natta tre barn
*och säkert något mer som jag glömt.. just det bytt sängkläder också.. och fått höra dumma mamma repeterat för mig som ett mantra hela dagen

För inte kommer det där sjukintyget tillsammans med någon Mary Poppins som fixar hushållet va? Näe, tänkte väl inte det.

Kanske bloggens bittraste inlägg det här. Någon gång ska vara den första.

7 kommentarer:

  1. Hade de inte kunnat sjukskriva Janne istället så att han hade kunnat vara hemma och göra just de sakerna (kanske inte amningen då) som du gjort??

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Men om du blir sjukskriven kan ju Janne ta föräldraledigt. Låter inte helt sunt att hålla på sådär när du är nyopererad...

    SvaraRadera
  3. tänkte skriva samma sak som anononym. men jag antar att ni redan gått igenom jannes möjlighet att vara hemma de sista skälvande dagarna innan semester?
    jag tycker iaf att du förtjänar nåt fint sen. kanske redan ikväll!
    kram

    SvaraRadera
  4. du vet att apoteket har webshop förresten, vet inte hur snabba de är dock... och kolla in nattbutik.se, det verkar vara en superbra tjänst för oss morsor om verkar ha en tendens att bolla tre småttingar på egen hand!

    SvaraRadera
  5. Den fysiska biten tror jag inte att jag hade behövt bli sjukskriven från, mer då för att ta hand om mig själv själsligt ett par dagar. Allt gick så snabbt på något sätt. Ont i magen-in till akut-tarm ut-hem från akut-tjopp-allt som vanligt igen! Jag hann aldrig reflektera över vad som hände egentligen. Känns lite overkligt fortfarande.

    SvaraRadera
  6. Stures och Bertils mamma13 juli 2011 kl. 21:04

    *ler* Jo, det där känner jag igen! Doktorn sjukskrev mig efter fyra dagar på Karolinska med orden "och så är det viktigt att du vilar och sover mycket för återhämtningens skull". Tjenahej, ge mig en Mary Poppins isåfall! Maken slet som ett djur i flera veckor och jag försökte vila så gott det gick. Det gick...sådär....

    Krya på dig! :)

    SvaraRadera
  7. Sture och Bertils mamma: Tack!

    SvaraRadera