tisdag 16 november 2010

Nakenfis

När jag kommer hem från jobbet brukar bland det första jag gör vara att byta om till mjukbyxor eller något annat ledigt. Tora och Signe har tagit detta ett steg längre. De hinner knappt innanför ytterdörren innan de sliter av sig alla kläder och springer nakna in i huset glatt skrikandes: "Jag är nakenfis!". Och sedan förblir rumpan bar ända fram till läggdags (med undantag för trostvånget vid middagen som Janne och jag har känt oss tvugna att införa).

Så när Signe efter middagen ikväll ville titta en stund på film med mig, gjorde hon det naken. Inget konstigt med det alltså, men idag uppmande hon dessutom mig att göra detsamma. Nej, rättare sagt, hon BEFALLDE mig att göra detsamma.
"Mamma, ta av dig käderna", sa hon bestämt och när jag tvekade lite sa hon det igen, något högre denna gång: "Du ska vara naken mamma".

Och så kom det sig att jag och Signe satt och tittade på "Spöket Laban" spritt språngades nakna nu på kvällskvisten.

Inte helt oangenämt.



Laban, också naken under kläderna

4 kommentarer:

  1. "Å, å det e så skönt å va naken
    Svinga me snabeln
    Och vicka på baken..." Sen kan jag inte mer på den sången, men den är bra svängig!

    SvaraRadera
  2. Härligt att ni ska flytta till ett hus med enorma fönster! :D

    SvaraRadera
  3. SysterYster. Bra är den!
    Minna: Man måste ju skrämma bort grannarna på något sätt.
    Västmanländskan: :-)

    SvaraRadera