tisdag 9 november 2010

v.25

Idag var det besök hos barnmorskan för Bumba och mig. Det mättes magar och lyssnades på hjärtan (142 slag/minut, jag vet att du undrar mormor) och när barnmorskan drog den lilla mikrofonen över magen kickade Bumba till den med en välriktad spark så att det tjöt till i högtalarna. H*n är helt klart med i matchen.

Annat är det med mig. Jag som tidigare har fått höra att jag har blodvärden som Gunde Svan måste börja knapra järntabletter omdelbums. Och när jag svaret på frågan "om jag gör mina knipövningar?" blev att "jodå men jag kissar på mig varje gång jag nyser" fick jag lite förmaningar.

Så nu har jag inte tid att blogga med er längre. Jag måste gå och kniiiipa lite.

3 kommentarer:

  1. Alltså, det här med "bäckenbottenträning"... Jag hatar't! Finns inget på TV-shop man kan köpa istället?

    SvaraRadera
  2. 142 slag... Intressant, kanske Bumba är en pojke ändå. Har du bokat in gravidyogan? Där var det ju ganska mycket knipövningar om jag minns rätt.

    SvaraRadera
  3. Jenny: Verkligen hatar. Vi bojkottar va?!

    Kusin: Ja just det. Låga hjärtljud pojke, höga flicka. Nåja, det har inte stämt på varken Tora eller Signe för mig om jag minns rätt.

    SvaraRadera