söndag 26 september 2010

Gympa

Tora var på gympa idag. Och jag med kan man väl säga. Tora vägrade nämligen att gympa om inte jag var med och höll i handen. Som enda föräldern gjorde jag huvud-axlar-knä-och-tå, plockade äpplen och dansade ballerina, allt med ett leende på läpparna, men efter ungefär en kvart, när det var dags att åla som en orm över golvet, fick jag liksom lite nog och väste i Toras öra: "Tora, om du kan gympa själv nu med de andra barnen så lovar jag att du får välja vilken klänning du vill i hela Farsta Centrum".

Tora funderade över detta en liten stund med allvarlig min, vägde lite för och emot men accepterade därefter mutan. Och sedan hade hon ju världsa-roligt såklart. Fast jag fick inte gå ut ur salen, det ingick liksom inte i dealen. Men jag satt så gärna där på golvet i hallen. Jag slapp ju göra kullerbyttor på tjockmattan, vilket vi nog alla ska vara glada för eftersom jag i sådana fall med största sannolikhet hade legat kvar där än.

När vi efter gympan körde till Farsta Centrum för att hålla löftet var det taktik som gällde. Ingången närmast H&M, så långt bort från alla märkesbutiker som möjligt. "Vilken klänning som helst", betyder ju just det och inget annat. Raska steg till barnavdelning på H&M, tog sikte på en Hello Kitty-klänning som inte såg ut att kosta skjortan: "Den HÄR var väl fin Tora. Med Hello Kitty. Oj, vad snygg!" Jo, det tyckte ju Tora också. Kanske den snyggaste klänningen hon hade sett.

Det är tio gympapass kvar. Det gäller att vara smart, annars kan det bli en dyr höst det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar