söndag 12 september 2010

Vi måste reda ut en grej

Idag försökte Tora återberätta en historia hon hade hört, men jag vet inte om hon fick till det riktigt. Jag tänkte att jag kanske skulle kunna få lite hjälp med att reda ut det här.

Tora: En gång när morfar hälsade på Calle (min bror) på hans jobb. Vet ni vad som hände då?
Vi: Nä.
Tora: Han hade inga skor på fötterna?
Vi: Hade han inte?
Tora: Nä. Och vet ni vad han hade istället?
Vi: Nä, vadå?
Tora: Mjölk!
Vi: Mjölk? Hade han mjölk på fötterna? Det går ju inte?
Tora: Hmmm, nej. Han hade mjölk... mjölk... Mjölkkartonger?
Vi: Hade morfar på sig mjölkkartonger på fötterna när han hälsade på Calle på jobbet?
Tora: Ja.
Vi: Är du säker på att du inte drömt det här Tora?
Tora: Det är INGEN dröm. Calle berättade det.
Vi: Calle? Var det morfar eller Calle som hade mjölk på fötterna?
Tora: Jag kommer inte ihåg riktigt....
Vi: Vi får fråga morfar och Calle om dom kommer ihåg vad som hände.

Nå! Morfar och Calle!Vem av er känner sig skyldig till att ha stövlat runt med mjölkkartonger eller dylikt på fötterna den senaste tiden?

2 kommentarer: