måndag 27 september 2010

Inte säger man shit?

Konversation, sådär helt appropå, mellan Tora och mig i Farsta Centrum på väg från H&M till Nilsons.

-Mamma, hur säger man tack på engelska?
-Thank you.
-Jaha. Hur säger man hej då?
-Bye bye.
-Ok. Hur säger man bajs då?
-Ehh.. ehh.. jag vet faktiskt inte.
-Vet du inte?
-Nej, jag vet inte hur man säger bajs.
-Känner du någon som pratar engelska?
-Jo, det gör jag. Det finns några på mitt jobb.
-Vad bra. Nästa gång du träffar dem kan du fråga hur man säger bajs.
-Ja, det kan jag göra.

Eller inte.

7 kommentarer:

  1. Haha! Jag sade dog shit under en konversation på en föreläsning i Österrike. Läraren tyckte att jag borde säga poop istället.

    SvaraRadera
  2. Fast nu har du ju lovat att fråga på jobbet, och löften ska man väl hålla?

    SvaraRadera
  3. äppelträdet: Finns de bara de två alternativen? Shit och poop? Tänker att det borde finnas något annat ord.

    h-sara: Absolut att man ska.

    SvaraRadera
  4. Heh. Prova "fecal substance", lite lagom komplicerat sådär. ;)
    /jessicab

    SvaraRadera
  5. Det är det minst anstötliga jag har lärt mig.

    SvaraRadera
  6. Ha ha "fecal substance" kan ju smälla rätt högt om hon faktiskt lär sig det. :-D
    Jag har hört:
    poo
    poop
    shit
    shite ("shajt")
    number two
    do-do
    dung
    dag (enligt utsago det som ofta hänger kvar bakpå ett utegående får...)
    och så "take a dump" (för själva akten).

    Tänk, kärt barn har många namn... 8-) Inget klår dock norskans "bæsj" (bärs) i sin fantastiska dubbeltydighet här i sverige. :-D

    SvaraRadera
  7. Jessica: Haha! Får pröva det.

    äppelträdet: Låter lite barnsligt bara.

    en annan: shajt är ju skönt!

    SvaraRadera