lördag 18 september 2010

Röjt var det här!

Idag har vi haft barnen outsourcade medan jag och Janne varit hemma och städat, fixat men framför allt RÖJT inför fotograferingen på måndag och den snart stundande visningen av huset. Vi har varit obarmhärtiga i vår röjning. Det som inte är värt att kastas är inte är värt att behålla, har varit vårat slagord! Och jag tror inte att jag överdriver när jag säger att jag kastat 1/3 av min garderob (ok, lite överdrivet då). Bara i Toras rum har röjningen varit lite återhållsam. Med all rätt visade det sig när hon kom hem senare på eftermiddagen.

-Har ni kastat den här? säger hon förebrående och plockar upp en trasig blyertspenna ur papperskorgen och går sedan med bestämda steg in och lägger den i sin bokhylla. Samma bokhylla som jag ett par timmar tidigare rensade bort den från tillsammans med ett gäng kottar, några trasiga snäckskal och jag vet inte hur många urklipp från diverse prinsesstidningar.

Måtte hon aldrig få reda på det.

2 kommentarer: