tisdag 7 september 2010

Kladdig i ögat

Tora har ögoninflammation. Och eftersom förskolan jämställer ögoninflammation med digerdöden så var det inte riktigt läge för henne att gå till dagmamman idag. Digerdöden ska ju vara en väldigt allvarlig och plågsam sjukdom har jag hört. Inte alls som ögoninflammation då man bara är lite kladdig i ögat. Så Tora fick följa med mig till jobbet idag (nytillkomna läsare kan här behöva informeras om att jag jobbar som gymnasielärare).

Tora var dock måttligt intresserad av att lära sig hur man förkortar rationella uttryck, utan tillbringade hellre de två mattelektionerna jag hade idag, sittandes i ett grupprum tittandes på film. Hon imponerades dock stort över den stora vita tavlan som jag fick "rita" på hela dagarna, samt förundrades över hur stora barnen var som gick i skolan:

"Mamma, varför måste så stora barn gå i skolan? De kan ju redan allt".

Nej vännen. Mamma kan allt!

5 kommentarer:

  1. tora och jag har så enormt mycket gemensamt känner jag! jag skulle också hellre sitta i ett grupprum och titta på film än.. att.. förkorta rationella uttryck???

    SvaraRadera
  2. Ibland vill jag hellre sitta i ett grupprum och titta på film än syssla med lyrikanalys. Sug på den. :-)

    SvaraRadera
  3. Helena: Jag med faktiskt.

    Minna: Eller hur?!

    SvaraRadera