söndag 5 december 2010

Här blir bra

Vi praktiserar valfri bajsplats i det här huset. Jag och Janne har i och för sig inte så mycket att välja på*, toaletterna finns där de finns liksom, men Tora och Signe brukar vandra runt med pottan några varv innan de bestämmer sig var de ska slå sig ner en stund. De kan förvisso bli inne i badrummet men lika gärna framför TV:n eller varför inte i köket under pågående matlagning eller middagsstund.

I morse ville Signe bajsa i vardagsrummet.
"Här blir väl bra", försökte jag och pekade på det lätt avtorkbara parkettgolvet.
"Nej där", kontrade Signe och pekade på den vita vardagsrumsmattan.

Och så fick det bli. Det är vardagsedge det.

*jag har faktiskt varit tvungen att uträtta mina "tyngre" behov på en av barnens pottor en gång men det tänker jag inte berätta om. Och om jag skulle göra det så förtjänar den historien ett eget inlägg.

2 kommentarer: