söndag 12 december 2010

Omröstning igen

Statistiken säger att om man har två barn i följd av samma kön så är sannolikheten att man ska få ett tredje barn av det könet igen hela 70%. Och jag som inte burit andra barn än flickor kan just inte tänka mig att det kan vara något annat än ännu flicka därinne. Därför har det liksom inte känts lika viktigt att diskutera pojknamn. Men det finns ju en chans att det är en liten en med snopp därinnne och han kan ju inte få gå namnlös. Så nu kör vi en omröstning med pojknamn också.

När vi väntade Signe så fick vi reda på att det var en liten flicka vi väntade i vecka 24, men innan dess, medan vi ännu var ovissa, hade vi ett pojknamn bestämt. Vidar. Janne och jag satt och tittade på Aktuellt en kväll och i ett av inslagen intervjuade de någon kommunalpolitiker från Norrland någonstans som hette just Vidar. Det var inget speciellt alls med den där fabrorn men Janne och jag tittade på varandra i samma stund som hans namn dök upp i rutan: "Vidar ska han heta om det blir en pojke". Nu blev det ju inte det, men namnet finns kvar.

Sedan måste man ju ha ett alternativ också, annars blir det inte mycket till omröstning. Och det alternativet är Arvid. Som ju typ är samma namn som Vidar fast med bokstäverna omkastade. Det är så mycket fantasi vi har. Som kuriosa kan nämnas att jag datade en Arvid en gång under min studietid. Under denna date bakade vi scones. Tämligen oskyldigt med andra ord men jag tänkte att detta måste nämnas för kompensera för Jannes Siri-historia.

Så, om ni får välja. Vidar? Eller Arvid?

11 kommentarer:

  1. fina namn. speciellt ett av dem. ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, fina. Gissar att du röstade på det då, Yllet?

    SvaraRadera
  3. Jag gillar båda väldigt mycket. Men trots att jag mycket väl minns Arvid så tycker jag att du med gott samvete kan lägga det förflutna bakom dig och döpa gossebarnet till det.

    SvaraRadera
  4. har inte röstat ännu! Men jag gör det nu. :) Vill ju inte röja min überhemliga identitet! :D

    SvaraRadera
  5. Kan ni döpa till både Ar och Vid så kan man ta det i vilken ordning som man önskar kanske ? Ifall man är osäker ? Fö missade jag att rösta förra omgången men Inga är min all time favourite. All time. Så fint.

    SvaraRadera
  6. Livet på söder har lite förstört namnet Vidar.. *hehe*

    http://soderfamiljen.wordpress.com/

    SvaraRadera
  7. Arvid heter min brorson och Vidar Fahlen hette vår förre kommunordförande i Ö-vik så det var nog honom ni såg... :o)

    SvaraRadera
  8. Arvid! Det hette ju min pojkdocka. Plus att jag känner en så jäkla fin och ödmjuk ung man på 20 nå'nting, med det namnet. Arvid it is.

    Isan

    SvaraRadera
  9. Arvid är så fint! Min morfar heter Artur och hans granne och vän hette Arvid. Nu har ju jag redan en bunt ungar och en som heter Artur så sannolikheten att det blir fler är mycket liten. Men OM så skulle det vara en Arvid om det blev en pojke :)

    SvaraRadera
  10. yllet: You secret woman you!

    Jenny: Haha, gör du?

    tingeling: Lille Ar.... nja...

    SvaraRadera
  11. Maria: NEEEEEJ! Nu är ju Vidar förstört för mig också.

    Anonym: Vidar Fahlen.. ja, det skulle det mycket väl kunnat ha varit.

    Isan: Japp, Arvid är fint.

    Lena: Ähhh, skaffa en till vettja ;-)

    SvaraRadera