torsdag 13 januari 2011

Svettig

Det är något fel på ventilationen på jobbet. Det är dålig luft och sjukt varmt. Nu kan det i och för sig vara så att jag upplever det som en aningens varmare än alla andra eftersom jag har en liten levande kamin i mitt inre. Hur som. Det är sjukt varmt i klassrummet.

Så varmt att jag känner hur det bildas svettpärlor i pannan och att det rinner ned längs ryggraden när jag står framme vid tavlan och predikar. Fräscha fröken liksom.

Men jag har snälla elever. Häromdagen när jag lutade mig fram över en elev (en ung, blond, snygg och ganska osvettig 17-åring) som ville ha hjälp med ett mattetal, och nästintill droppade en stor svettdroppe ned i hennes mattebok, sa hon tröstande: "Det gör ingenting. Min mamma har samma problem. Hon är i klimakteriet"

Då började jag nästan gråta.

6 kommentarer:

  1. Ha hah ah haaa ha ha! UNGAR! Herrejösses... Kämpa på! Bara fyra veckor kvar! :-)

    SvaraRadera
  2. Pust, jag har samma problem. Jag dööör av värmen i skolan. SKulle gladeligen gå i bikini om det fanns möjlighet. :-)


    /Helena - lärare och gravid i v 34.

    SvaraRadera
  3. Hhahah, jag försökte läsa det här högt för Kemisten. Det gick sådär för jag bara skrattade.

    SvaraRadera
  4. en annan: Jag försöker!

    hafen75: Eller hur!

    Helena: Hahaha, bikini. Då skulle kidsen dö!

    Minna: :-)

    SvaraRadera
  5. Kan du fatta vad glad jag är! Jag trodde att du hade lagt ner och har inte läst din blogg sedan dess. Nu har jag hittat tillbaka. Och jag har många glada stunder framför mig när jag måste läsa igenom allt du skrivit sedan sist. Du är bara så rolig och allt du skriver känns liksom igen. Stort grattis till blivande bäbisen. Vi hörs igen. Kram Linda

    SvaraRadera