söndag 23 januari 2011

Vecka 36

Alltså jag vet att jag inte kan få ett exakt svar, men det vore jädrigt nice om i alla fall statistiken sa att ju fler barn man föder desto tidigare kommer dom. Med Tora blev jag igångsatt en vecka över tiden och med Signe gick vattnet mitt i natten fyra dagar före beräknat datum.

Jag är visserligen "bara" i v.36 men jag skulle inte klaga om Bumba bestämde sig för att komma ut redan nu. Inte alls faktiskt. Ok, kanske lite då under själva förlossningen men om man bortser från den lilla detaljen.
-
Tyvärr fick jag höra på jobbet häromdagen att "det syntes i mina ögon att jag inte var redo än", jag såg tydligen "alldeles för pigg ut". Well, om man måste se halvdöd ut för att förlossningen ska sätta igång så kan jag fixa det också. Inga problem. Alla andra krämpor som brukar göra sig påminda så här i slutet av graviditeten är nämligen här. När jag kom hem från jobbet i fredags och tog av mig stövlarna såg tex mina underben ut som ett par svarvade ljusstakar. Min kollega hade tidigare under dagen vänligt föreslagit stödstrumpor för att minska svullanden. Jag undrar om jag inte istället bara kan behålla stövlarna på hela tiden. De sitter nämligen som korvskinn på underbenen redan efter ett par timmar. Precis som ett par stödstrumpor alltså.
-
Stödstrumpor, mormorstrosor, och mammaleggings. Ni vet den där vackra preggo-bilden av Demi Moore på omslaget av Vanity Fair för några år sedan?
-
Så inte jag. Så. Inte. Jag.

8 kommentarer:

  1. Jag vet inte hur statistiken ser ut, men tyvärr är detta mina siffror:

    Äppel BF +7
    Päppel BF +5
    Pirum BF + 15, igångsättning och då låg hon fortfarande rörlig och hade noll planer på att komma ut

    SvaraRadera
  2. Ånej, du gick nedåt.... och sedan uppåt. Bajs!

    SvaraRadera
  3. Sorry- jag pluggar till BM- den kommer när den kommer, tidigt eller sent. Det är bara att vänta. Däremot går ju förlossningen snabbare än med ettan- det kan jag nästan lova! Håller tummarna att det snart sätter igång! Kram

    SvaraRadera
  4. Äh, jag tror stenhårt på din teori. Ella BF+12 dagar, Eitan BF-13 dagar = mycket tydlig trend. Jag vågar inte skaffa en till för då blir den alldeles för tidigt född... Du ska se att den dyker upp senast på tisdag i nästa vecka. Och ärligt talat, vi förväntade oss inte att du skulle se ut som Demi, du är ju blond!

    SvaraRadera
  5. Jag ser ut som barbapappa. Noll midja. Stor mage. Rosa och fläskig. Beach 2014 siktar jag på.

    /Helena

    SvaraRadera
  6. Inte för att vara elak. Men min statistik ser inte heller bra ut (åtminstone inte för just tredje barnet...)
    Nr1: +6 dagar
    Nr2: -1 dag
    Nr3: +14 - igångsättning!
    Nr4: +2 dagar.

    Lycka till :)

    SvaraRadera
  7. Villa Ekström: Usch då! Jag tycker den borde komma när JAG är redo.

    Karin: Hahaha! Tack :)

    Helena: Du med alltså?!

    Lena: Jo, du är elak.

    SvaraRadera
  8. Ah, om vi nu tittar på Lena och mig så finns det alltså en ganska tydlig trend. Bryt den!

    SvaraRadera