lördag 29 januari 2011

Redo

Hur ofta måste jag blogga för att ni inte ska tro att jag åkt in till BB? Well, det har jag inte. Inte alls faktiskt. I mitt förra inlägg fick jag en kommentar från en blivande barnmorska som tyvärr upplyste mig om att "barnet kommer när det är redo, tidigt eller sent".

Jävla fasoner tycker jag. Vad sägs om att komma när JAG är redo. Typ NU. Följande är bara exempel på hur redo jag är:

-jag har packat BB-väskan

-jag har gett Janne alkoholförbud, eller i alla fall vänligt (men med eftertryck) upplyst om honom att om han är det minsta berusad när det sätter igång är han inte välkommen med på förlossningen. Och att han då kommer missa när sitt tredje barn ser dagens ljus för första gången.

-jag har korsförhört min bror (som bor närmast) om hur hans arbetsschema ser ut så jag vet om jag kan ringa honom mitt i natten när vattnet går för att han ska komma och passa Tora och Signe.

-jag har funderat på att ge även min bror alkoholförbud. Men besinnat mig.

-jag har varit på Ica Maxi och köpt blöjor och nappar. Och blonderingsmedel.

-jag har hämtat alla bebiskläder från förrådet och sorterat dom och i samband med detta konstaterat att om det blir en pojke kommer han ha väldigt många bodys med blommor och hjärtan på.

Vad återstår då att göra? Jo, skruva ihop bebisängen och hämta hem det utlånade babyskyddet till bilen.

Nåja, vi lär nog hinna det. Det är ju ändå en månad kvar.

Jävla skit.

5 kommentarer:

  1. Haha! Jag tänkte faktiskt på dig igår och började fundera på om bebisen kommit. Så du får nog titta in lite oftare!

    SvaraRadera
  2. Åh, men lycka till nurå, hoppas h*n kommer snart och om inte annat - att månaden går vanvettigt fort! :-)

    SvaraRadera
  3. Men du är i allafall jättenära. Själv är jag urless på att vara gravid. Och jag är bara i v 24. :S

    SvaraRadera
  4. ...det roliga är att nästan alla önskar att de fått vänta ett tag till när värkarna börjar ta i. "Nää, jag vill ínte" är ganska vanliga ord på förlossningen:)

    SvaraRadera
  5. Äppelträdet: Får nog göra det.

    en annan: Hoppas!

    L: oj oj oj...

    Villa Ekström: Usch ja... visst är det så.

    SvaraRadera