onsdag 19 oktober 2011

Precis vad jag tänkte föreslå

"Mamma", frågar Tora idag. "På vilken dag kan Signe och jag göra någonting ensamma med pappa? Utan dig och Astrid"
"Ja, när ni vill. På lördag kanske!", svarar jag och blir inte det minsta ledsen (okej då, lite kanske). Jag är ju ensam med barnen största delen av tiden och jag inser att det måste vara lite jobbigt att alltid behöva ta hänsyn till sin minsta lillasyster när man är 3 och 5 år.
"Men vad ska du och Astrid göra då när vi är borta?", undrar Tora, troligen för att försäkra sig om att hon inte kommer missa något skojigt.
"Ja du", börjar jag och tänker att det finns ju en hel del jag kan tänka mig göra. Gå en lång promenad, kanske ta ett varmt bad medan Astrid sover eller varför inte bara lägga sig på sängen med en kopp kaffe, mörk choklad och några sköna tidningar.
"Jag vet", avbryter Tora mina funderingar. "Ni kan åka och storhandla".

Mmmm. Visst.

2 kommentarer: