onsdag 5 oktober 2011

Klippt var det här

Nej, det bidde ingen Jack-frisyr. När jag berättade för frisören att Signe ville ha håret jättekort, tittade hon oförstående på mig och sa:

"Vadå, som helt kortklippt eller?"
"Ja, kort överallt liksom"
"Men då kommer hon ju se ut som en pojke!!"
"Ehh, ja... det kommer hon nog"
"Men ska vi inte klippa en kort page istället?"

Och jag orkade inte stå på mig. Främst för att jag visste att för Signe spelade det egentligen ingen roll. Så jag tog det beslut som jag trodde skulle leda till minst problem och kortast klipptid.

Så. Alla nöjda och glada. Förutom alla queer-tanter kanske.



Före. Ja,ni fattar kanske det desperata behovet.


Efter.

Tora, aka linslusen, ville inte klippa sig.

Astrid får behålla mössan på hos frisören. Hon har typ dreads bak på huvudet och om frissan skulle få syn på dem tror jag Astrid hade åkt på en tvångsklippning.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker att det är fantastiskt att hon inte ville klippa kort "för då kommer hon se ut som en pojke"! Kan tänka mig vem av frisörerna som det var...

    Hon är mycket fin i kort page!

    SvaraRadera
  2. Snyggt, ungefär samma frisyr som mina tjejer. Mycket praktiskt!

    SvaraRadera
  3. Men gu så fin hon blev! Vilken skillnad! :-)

    SvaraRadera