söndag 29 maj 2011

Barbie massacre

Jag: Vad sägs om att vi har tema ansiktsmålning i helgen barn?

Tora: Ja, vi gör så här. När du är på möhippa på lördag mamma då..

Jag: ... då tar du mitt röda nagellack och målar din barbiedocka!

Tora: Och sen målar jag mig själv lite i ansiktet också.

Jag: Mycket bra idé tycker jag.

Tora: Sen på söndagen, när du ber mig passa Astrid en stund i babygymmet, då målar jag henne i ansiktet med mina färgpennor.

Jag: Fast när jag frågar VEM HAR GJORT DET HÄR? så skyller du på Signe.

Tora: Och hon får värsta utskällningen.

Jag: Men efter ett par timmar så avslöjar Signe att det egentligen inte var hon utan DU som gjorde det.

Tora: Och då erkänner jag.

Jag: Ber du om ursäkt och är lite ledsen då?

Tora: Inte direkt.


Någon bild på Tora blir det tyvärr inte eftersom hon är inne i en fas då hon absolut inte vill att man ska ta kort på henne. Det är dock inte lika illa ställt med henne som med Barbie. Och som tur är inte med Astrid heller. De där barnanpassade (hoppas jag innerligt) färgpennorna hon fick målade i fejjan (mycket snyggt by the way, ögonbryn och allt) liksom försvann av sig själv innan jag hann ta fram kameran.

4 kommentarer:

  1. "inte måla där, bara på papper"
    Man skulle ha det intatuerat på armen...

    SvaraRadera
  2. Haha, men vilken tur att ni hade pratat igenom det i förväg. (Eller?)

    SvaraRadera
  3. Nästan alla våra barbiedockor har nån slags tribal-tatueringar i bläck i fejjan. Om det känns bättre :)

    SvaraRadera
  4. Jenny: Man bara, VARFÖR liksom.

    Akan-Kakan: Inte riktigt genomtänkt kanske.

    E: Känns inte det minsta bättre.

    SvaraRadera