fredag 20 maj 2011

Somliga straffar Gud med detsamma

Jag har lämnat Tora och Signe i Toras rum framför TV:n med fredagsgodispåsarna. Det går bra en lång stund men till slut kommer det oundvikliga syskonbråket. Signe gråter och Tora skäller. Jag suckar djupt, masar mig upp ur soffan som jag precis sjunkit ned djupt i och går in i barnrummet för att leka fredsmäklare. På golvet ligger lite spridda skurar smågodis, bla ett gäng hallonsnören. Jag snor åt mig ett par och stoppar raskt in dem i munnen. Lite lön för mödan måste man ju få.

"Vad är det som händer här då?"

"Tora stoppar in hallonsnören i snippan på mig"

12 kommentarer:

  1. HAHA!! stackars dig. Och Signe.

    SvaraRadera
  2. HA HA HA HA, Jag döööör :)

    SvaraRadera
  3. Oh herre Gud! Länge sen jag skrattade så ljudligt! Det här slår Norlanders storry när Folke kissat i badet!

    SvaraRadera
  4. dööööööööööööööör

    SvaraRadera
  5. Jag skrattade så jag nästan kissade på mig. Har du funderat på att göra en bok av dina bästa inlägg???

    //Hon som hoppas på vattkoppor.

    SvaraRadera
  6. Hahaha! Vad ni är lättroade, kiss och bajsinlägg går alltid hem :-)
    Vad gäller att fixa en bok så har jag tänkt på det många gånger och jag ska verkligen göra det. Någon gång.
    Oc så blir jag lite nyfiken. Vem hoppas på koppor? Någon som vi träffat? J?

    SvaraRadera
  7. Vi i Nacka är det som hoppas. //H

    SvaraRadera
  8. Hahahahaha... You're cracking me up!

    SvaraRadera
  9. H: Ja just det!! Hur kunde jag glömma det?! Tack för senast. Jag skulle vilja bjuda hit er på fredag men jag vågar inte hoppas på att köket är klart då. De har visserligen sagt onsdag eller torsdag men det vet man ju hur det kan vara med den saken.

    Ralph: :-D

    SvaraRadera