måndag 23 maj 2011

Snart klart

Gissa vem som varit här idag? Den där snickaren som lovade att jag skulle slippa se honom något mer från och med i fredags. I eftermiddags när han stack tog han dock med sig alla sina verktyg och pinaler, så nu vette fåglarna om han inte är härifrån i alla fall. Nu ska bara målaren måla lite till och sedan ska elektrikern hit igen. Det är liksom ingen idé att ha en ny spis och diskmaskin om de inte har någon ström, hur snygga de än är. Då blir det lik förbannat till att handdiska. Innan den här renoveringen påbörjades var jag väl inte direkt förtjust i att handdiska. Nu avskyr jag det. Jag har nog aldrig avskytt något så mycket som jag avskyr att handdiska (om vi bortser från krig, obotbara sjukdomar, att stryka och andra självklarheter). Varje gång jag tömmer ut sköljvattnet känns det som om en bit av min själ rinner med ut i avloppet*. Så mycket avskyr jag det. Då förstår ni. För att kompensera verkar det inte bättre än att vi valt världens snyggaste mosaik till det nya köket. Den är så snygg att jag dör en smula varje gång jag tittar på den. Ja, så vidunderligt vacker är den faktiskt. Då förstår ni det också.

Nya budet är i alla fall att allt är klart på onsdag eller torsdag. Så nu tänkte jag drista mig till att bjuda över alla mina mammalediga vänner på lunch nästa onsdag. Signe är hemma så man får gärna ta med stora barn. Vilka vill komma? Och med mammalediga vänner menar jag även sådana som jag kanske bara "känner" via bloggen, ni är varmt välkomna ni med.

Om inte annat för att kolla in den snygga mosaiken.

*någon annan har beskrivit denna känsla inför diskning för mig men jag har glömt vem. Vill dock inte ta åt mig äran för denna mycket talande beskrivning. Inte sant?

7 kommentarer:

  1. Goda Nyheter! Jag, Iris & Ilse kommer gärna!

    SvaraRadera
  2. Kul! Ni är så välkomna!
    /Bumba

    SvaraRadera
  3. Trevligt! Vi kommer gärna.

    SvaraRadera
  4. Härligt kusin!
    /Bumba

    SvaraRadera
  5. Åh, vad jag hade tyckt det hade varit roligt att komma och se dig och din familj i verkligheten! Ohc kaklet såklart :). Och kanske snickaren, men han ska ju vara gone, väck och borta föralltid../Linda i Ludvika

    SvaraRadera
  6. Linda: Lite långt att åka från Ludvika för en lunch va? Men om du har lust så får du gärna!
    /Bumba

    SvaraRadera
  7. Oj, vilken modig inbjudan. Jag är ledig med tre barn på onsdagar. Och ni har nyrenoverat. :)

    Tur för dig att jag har fullt upp att förbereda helgens Danmarksresa.

    SvaraRadera