måndag 16 maj 2011

Let me in

Alltså, jag har skrattat så mycket åt ett par kort vi tog i helgen, att jag bara måste dela med mig. Vi är på väg i mammas och Anders båt från Dalarö till Gålö för att gå på Arlas beryktade betesutsläpp. Ni vet det där när korna släpps ut för första gången sedan vintern och blir helt gaaaaalna av lycka. Och så får man en kanelbulle att mumsa på medan man beskådar spektaklet och halkar runt leran med sina lågskor. Just dit är vi på väg. I det hällande regnet.

Det här kortet kallar jag "titta-inte-nu-men-det-står-en-psykopat-där-bakom-som-verkar-vilja-komma-in". Psykopaten ifråga är min ohängde lillebror, vilken jag hade tänkt göra lite reklam för eftersom han varit singel alldeles för länge.

Men nu är ju det kört med det liksom.



Let me in


Och det här kortet kallar jag "mycket-flytväst-lite-barn", alternativt "om-jag-sitter-tillräckligt-bredbent-så-känner-jag-inte-att-båten-gungar".



Spread your legs please

5 kommentarer:

  1. Ha ha! Underbart! Gillar att Astrid ser ut som en blomknopp där i flytvästen. Torsdag är på! Förmodligen kommer Cilla och Gustav också!

    SvaraRadera
  2. yllet och Akan-Kakan: Kodak-moment!
    Jenny: Åh vad kul det ska bli!

    SvaraRadera