onsdag 11 maj 2011

Tora 5 år

Oj, det har visst gått en hel vecka sedan jag uppdaterade bloggen. Det kan bero på att hell week följdes av "rush week", när allt det där som jag inte kunde uträtta när vi var inlåsta med vattkoppor måste uträttas. Det har således varit fläng hit och dit och fram tillbaka, samt fix och stök med än det ena än det andra, hela veckan lång.

Exempelvis planerandet och genomförandet av ett stycke 5-års kalas. Åh herregud säger jag bara. Om ni undrar varför jag inte visar några bilder från festligheterna så beror det på att jag totalt underskattat arbetet det krävs att samtidigt hålla sex stycken 5-åringar (samt som bonus en 3-åring och en 2 månaders baby) glada och nöjda, mätta och någorlunda rena. Man bara: "fotografera också-glömma det". Fast så blev kalaset också superbra och Tora var "världsanöjd". Och det är ju det som räknas. Inte bara födelsedagsbarnet slocknade tidigt den kvällen utan hela familjen låg utslagna efter nio nyheterna.

När tror ni för övrigt att man måste sätta klockan på ringning för att på riktigt väcka en 5-åring på sängen med frukost och paket på sängen? Jag tippar 04.00.

05.30 visade sig nämligen vara på tok försent.



Tora 5 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar