fredag 3 juni 2011

Köket

Men herregud. Ska människan aldrig visa bilder på det nya köket tänker ni. Det har ju varit färdigt i en hel vecka nu. Jodå. Själva köket blev klart förra fredagen men det var faktiskt först igår som vi blev helt klara med att plocka in allt porslin, få bort det provisoriska köket i tvättstugan och storstädningen för att få bort allt byggdamm som legat som en tunn liten filt över hela nedervåningen. Men nu så, nu är det klart. Det som återstår är bara lite fix för att få det lite mer hemtrevligt.


Valnötsluckor nedtill och vita luckor upptill. Turkos mosaik med lite kopparstänk i. Och till höger i bild, en burk med välling. Ett måste i varje trendigt kök.

En dyna i någon ljus färg ska fixas till sittbänken. Vi har även tänkt att lägga en ljus trasmatta på golvet för att lätta upp intrycket lite. Det blev lite mörkare golv än vi hade tänkt oss. Men, men.


Den observante läsaren ser en papperslapp upptejpad på fönstret. Det är en faktura över vad kalaset kostade. Zooma helst inte in på den. Nu blir det vatten och bröd resten av året. Synd egentligen nu när vi köpt en så fin spis och allt.

På väggen över köksön ska det sitta en frukost-TV. Vi måste också hitta ett par barstolar att ställa vid köksön så att man har något att sitta på när man ska titta på TV:n. Jobbigt att stå liksom.

En annan tom vägg är den ovanför sittbänken. Där tänkte vi måla med magnetfärg och på så sätt få en anslagstavla.

Sist men inte minst ska vinstället fyllas på.

Vi har även gjort lite jobb i vardagsrummet. Tänkte visa det med men då måste jag städa först. och det orkar jag INTE. Jag håller er på halster.

Halster? Vad betyder det egentligen. Halster...

7 kommentarer:

  1. Tips om magnetfärg: det behövs mååååånga lager färg, tänk på det. Vi har en innanfördörren och den funkar inte bra... man kan köpa superdyra powermagneter för 99 kr styck om man vill... men då känns måååånga lager färg som en bättre idé.

    Ser fram att se det live på söndag. Hoppas att du har städat vardagsrummet då. Jag vill inte se stök tack!

    ;D

    SvaraRadera
  2. Herregud så snyggt det blev!!! Och jag ser minsann kaffebryggaren där borta. Jag kommer, jag kommer!


    PS: Kanonbra jobbat med raset! Jag kommer ju knappt hitta dig nästa gång vi ses!

    SvaraRadera
  3. Minna: Kanske bäst att ni stannar hemma då.

    Jenny: Tack! Du får hur mycket kaffe du vill!

    SvaraRadera
  4. Det var superfint!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  5. oj så fint, nu är jag riktigt avis! Skippa magnetfärgen, det blir inte bra... (tips från en som provat och ångrat sig...)

    SvaraRadera
  6. Minna: Alltid kul att ha er här!

    Jo: Tack. Nu är du den andra som varnar för magnetfärg. Jag tror vi börjar tänka om.

    SvaraRadera
  7. Vad snyggt! Åh. två hoar vill jag ha.

    SvaraRadera