måndag 20 juni 2011

Sporre

Jag har ridit i en himla massa år men nu är det snart 10 år sedan jag slutade rida regelbundet. Men så fick jag syn på en reklamlapp på anslagstavlan vi passerade idag på vägen till lekparken och innan jag visste ordet av det hade jag anmält mig till höstens ridskola. Det vara bara det att jag sa att jag vägde 75 kg och det vet vi ju alla att det är en sanning med viss modifikation. Tänkte att jag behövde en rejäl sporre för att gå ned de där sista kilona.

Ridskolan öppnar v.34. Nu är det v.25. Jag har alltså 9 veckor på mig att gå ned 5 kg. Det vore väl självaste fan om det inte skulle gå.

2 kommentarer:

  1. Kul! Vilken ridskola blev det?
    Med tre tjejer i familjen så är det väl bra att mamman ligger lite före i ridträningen.
    Ett tips, kör lite "plankan" övningar innan du drar igång med lektionerna. Du kommer behöva de musklerna. Inte för att jag gör det själv på något vis, men jag rådger gärna andra...
    Klart du grejjar att gå ner till matchvikt! Själv kämpar jag på med lchf, det går långsamt men jag SKA ner 5 kg till.

    SvaraRadera
  2. Jo: Ett relativt nytt stall i Länna, känner du till det?

    SvaraRadera