måndag 18 oktober 2010

Martin

Janne är lite svartis på Martin Emtenäs, ni vet han den långhåriga charmige programledaren för "Mitt i naturen". Jag har aldrig i mitt liv ens andats" om Martin Emtenäs, utan har på egen hand kommit fram till att detta måste vara min drömkille eftersom han:

1) har långt hår (weak spot hos mig sedan tonåren) och
2) diggar djur (weak spot nummer två).

Förvisso, men programledare för "Mitt i Naturen", hur sexigt är det? I lördags när vi låg i sängen, käkade upp ungarnas godispåsar och tittade på hur Martin letade efter hasselsnokar i oavnämnda program* blev vi barndomsnostalgiska och mindes hur mycket coolare "Ett med naturen" var än "Mitt i naturen". I det förstnämnda programmet fick man se blodtörstiga hajar och hur livsfarliga lejon fällde zebror på savannen medan höjdpunkten i det andra var en hemmagjord film om någon förvuxen älgkalv som käkade äpplen i Inga-Britts trädgård.

Arne Weise - Martin Emtensäs: 1-0

*lördagkvällar hemma hos oss!
Inte Arne

3 kommentarer:

  1. Vi var på väg att komma förbi er när vi kom hem (barnlösa vid 22-rycket) i lördags. Det hade ju blivit en spännande fråga att prata om. (försökte skriva disskussion men jag kan inte stava till det)

    SvaraRadera
  2. Herregud, jag måste börja se på TV!

    SvaraRadera
  3. Minna: Kl 22.00 i lördags sov vi. Mitt i naturen slutar kl 21.00 vet du.

    en annan: Absolut att du ska.

    SvaraRadera