torsdag 7 oktober 2010

vecka 21

Min klocka ringer 6.20 på vardagar, klockan 5.44 vaknade jag irriterande nog av att jag var så kissnödig att jag höll på att krevera. Och då var jag ändå uppe vid 2-tiden och kissade. Hej, hej graviditetskissnödighet. Kul att du kom. Nåja, jag fick ju tid för ett arla blogginlägg. Man ska se det positiva i allt.

Fast det är svårt att se något skoj med att vara tjock, trött och kissnödig hela tiden, och den här graviditen har det varit u r t r i s t att inte få dricka alkohol. Jag har aldrig längtat så mycket efter ett glas rödvin som nu. Ja, eller kanske inte just nu klockan 06.00 på morgonen, det vore ju för sorgligt, men till helgen. Det är liksom inte riktig samma sak att krypa upp i fredagssoffan med ett... ....glas coca-cola. Sorry alltså alla nykterister men det är inte det.

Well, well vecka 21 idag. Det betyder att 20 veckor är fullbordade och att vi är halvvägs igenom graviditeten, Bumba och jag. Lika långt kvar till rödvinet som där jag lämnade det alltså. Fast halvvägs och halvvägs vette fan. De första två graviditetsveckorna är man inte ens gravid enligt sättet som man räknar och tredje och fjärde veckan vet man ännu inte om det. Och eftersom det enligt mitt tycke inte är speciellt svårt att vara gravid när man:
1) inte är det
2) inte vet om det,
så tycker jag att det första fyra veckorna borde räknas bort.

Ett par veckor kvar till halvtid med andra ord. Och så kan man ju gå över tiden också. Vilket det vore praktiskt om jag gjorde för då kan jag jobba fram till sportlovet, vilket jag sagt till rektorn på skolan att jag nog kommer kunna göra. På tal om det borde jag sätta fart nu.

1 kommentar:

  1. Du har rätt! Andra halvan är grymt mycket längre. Första är ju typ 16 veckor (v. 5-20) och andra 22 veckor (v. 21-42). Fast man kan ju hoppas att din trea inte tänker ligga och guppa omkring utan fixerar sig så att förlossningen sätter igån i tid.

    SvaraRadera