fredag 2 juli 2010

Ambivalens

Det där jag skrev i förra inlägget om att jag var rätt risig i kistan kan vara årets understatement. Min mage är så uppblåst att den står i fyra hörn. Jag ser ärligt ut som om jag är vecka 30 och inte vecka 7. Jag tror att det är kombon av ett par veckors lätt förstoppning (som kommer som ett brev på posten när man är på tjocken) och en liten lätt släng av magsjuka. Toppen alltså!

Så kan man ju inte ha det, det säger ju sig självt. Speciellt när man ska på semester och visa sig i bikini. Så igår kväll begav jag mig till affären för att dels köpa lite tidningar till semesterresan samt lite quick-fix för magen.

Och så fann jag mig själv stående där med en Proviva i ena handen och en påse katrinplommom i andra. Det ena ska således "lugna systemet" och det andra "sätta fart" på det. Hmm, vad är roten till det onda? Vad är hönan och vad är ägget? Vad göra? Jag köpte helt enkelt båda.

Och sen fortsatte denna ambivalens när jag skulle välja tidning. Föräldrar och Barn gravidspecial med artiklar som "hur du fixar dina egna mammakläder" och "säkra gravidtips inför semesterresan" eller senaste numret av Chic där man får reda på "hemligheten bakom drömkroppen" och får "guiden till de sommarchicaste plaggen". Vad göra? Abdikera eller fortsätta förneka att jag kommer gå klädd i tunikor och utslitna leggings i höst? Ja, jag köpte båda såklart.

Vi får väl se hur detta slutar.


Vilken dag som helst nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar