fredag 30 juli 2010

Inskrivning

Igår var det inskrivning på MVC för mig och Bumba. Det kan ha varit världshistoriens snabbaste inskrivning.

-Jag ser här att det är tredje barnet?
-Ja, det stämmer.
-Då vet du säkert att du ska äta extra folsyra?
-Jajamensan.
-Och du vet att du inte ska dricka alkohol.
-Suck. Ja.
-Då vet du säkert vilken mat som du ska undvika också?
-Utan och innan till.
-Ja, det var väl allt då.

Fast det verkar som om de ha ändrat lite på kostrekommendationerna sedan förra gången.


Va? Vad säger ni? Har någon ändrat i just den broschyren som jag fick. Nej, det kan väl inte stämma. Just my luck.

3 kommentarer:

  1. Polly kan man ju säga är en mjölkprodukt och chips är ju typ rotfrukt - så det ser bra ut tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Och så lite dill i dillchipsen för att få i sig den grönsak man behöver. =)

    SvaraRadera
  3. h-sara: Bra! Då kör jag på det här.

    Helena: Dill innehåller säkert mycket folsyra också.

    SvaraRadera