torsdag 22 juli 2010

Ny frippa

Varje gång vi ska tvätta eller borsta håret på Signe-liten bryter tredje världskriget ut. Och tofs vägrar hon att ha om inte håruppsättningen föregås av någon form av muta eller hot. Till slut ruttnar man och tar fram saxen. En kort lugg doppas inte lika ofta i ketchup (gammalt djungelordspråk).
Problemet när man klipper någon som skriker "MAMMA NEJ! INTE KLIPPA MITT HÅR" och samtidigt kastar sig vilt fram och tillbaka, är dock att man har ett, och endast ett, klipp på sig.

Janne tycker Signe påminner lite om Limahl. Jag vet inte jag. Det är något med färgen.







3 kommentarer:

  1. Ha ha :-D Galet, men så illa blev det ju inte?! :-) På det viset är jag glad att jag har pojkar OCH att jag har en karl som inte drar sig för att ta fram klippmaskinen när det behövs. Kortkortkort blir det med jämna mellanrum, storebror har lärt sig att "då blir han fin". Lillebror har hängt med, som på det mesta. :-) Jag håller mig så långt från händelsernas centrum som möjligt när det är klippning på G för "if it works - don't break it".

    SvaraRadera
  2. åh jag är så glad att jag hittat dig igen!!

    kanske lika bra att ge henne saxen själv? jag saxade min lugg själv vid flertalet tillfällen med blandat resultat. garanterat kul!
    (men kanske lite farligt? både för själen & ögonen)

    SvaraRadera
  3. en annan: Nej, så farligt blev det faktiskt inten. men klippa själv verkar ännu så länge rätt risky.

    anna: I sinom tid!

    SvaraRadera