tisdag 27 juli 2010

End of an era


För ungefär 1,5 år sedan gav jag Janne första säsongen av Sopranos i födelsedagspresent. Det var så det började. Sedan dess har vi levt och andats Sopranos, inte ätit annat än italienska deliktesser och klätt oss i skinnjackor och designerkostymer.


Nja, kanske inte riktigt... ..men lite vemodigt var det ändå när vi igår kväll såg det allra sista avsnittet. Och genast dök frågan upp. Vad ska vi göra nu på kvällarna. Eftersom "att umgås med varandra" är uteslutet ber jag er om lite tips på bra serier. Janne föreslår "Sex and the city" men jag vet inte. Jag lutar mer åt "Dexter" eller kanske "Mad Men"?


Vad tycker du?

11 kommentarer:

  1. jag älskar Ghost Whisperer - gärna maraton så man liksom sugs in i det. Och alla avsnitt av Twin Peaks om man törs :)

    SvaraRadera
  2. Förresten, Helena, det är hon som också var läare och kommenterade en del på förra bloggen. :-)

    Vill bara säga stort grattis, blev full i skratt när jag såg att du var gravid. För - jag fick ett utomkveds förra året, och är gravid nu, v 9. Lite roligt sammanträffande. :-)

    SvaraRadera
  3. Entourage? Roligt även om det inte är lika "tungt" som Sopranos!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker givetvis Sex and the city. Annars upptäckte jag Californication nu i sommar och den var riktigt bra.

    Sen kan jag verkligen rekommendera den australieniska serien Love my way - bästa serien någonsin. Till hösten ska jag unna mig säsong tre som just kommit på dvd.

    SvaraRadera
  5. h-Sara: TP!! Det var länge sedan. Ska man se om kanske..

    helena: NÄHÄ! Vilket sjukt sammanträffande. Och grattis till dig!

    caroline: Ja den ska ju vara bra. Får fundera lite till.

    hosn som gick: Love my way, aldrig hört om. Får kolla upp. Tack.

    SvaraRadera
  6. Herregud Mad Men, Mad men!

    SvaraRadera
  7. Jenny: Ja, du säger det...

    SvaraRadera
  8. Hö hö, jag får tipsa om det vi sträcksett hemma i sommar - nyomfilmade "V" (från 2009). Visst, det är samma ödlor, samma story - MEN gud så snyggt!
    Men då måste man gilla sci-fi då förstås... :-D

    SvaraRadera
  9. Vi är halvvägs in i första säsongen av Dexter. Nu sitter jag och längtar tills barnen ska ha somnat så man kan få se fortsättningen. Sabla ungar till å vända på dygnet!

    Sopranos är också på min se-lista. Vi kanske kunde byta om en-två veckor när vi sett klart? Säsong 1 Dexter mot Sopranos?

    SvaraRadera