fredag 6 augusti 2010

Back in town

Nu har jag i ett par dagar enkom gått omkring och funderat på vad jag ska skriva för roligt och inte för krystat om den lilla semesterresan vi har varit på, men kommer liksom inte på någonting. Så jag skiter i det och nöjer mig med att skriva att: vi har varit på Legoland. Och att: det var roligt. Där var för övrigt även Mia Skäringer och Henrik Schyffert. Och vissa åker till St Tropez.. ha ha... suckers.. det är ju på Legoland det händer. Det är tydligt det.

Ett gott råd kan jag dock bjuda på om du hade tänkt åka dit.

Försök inte förtränga att du måste packa innan du åker. Det måste du nämligen, och om du väntar till strax innan du måste åka till flygplatsen så kan det hända att du glömmer packa ner vissa nödvändiga attiraljer.

Som regnkläder till exempel. Och det vet man ju hur lagen lyder: om man glömmer regnkläderna hemma kommer det att regna! Nu är det förvisso så att kön till åkattraktionerna på Legoland är ungefär noll minuter lång när det regnar. Och det är skönt. Men man blir ganska blöt rätt snabbt. Och det är inte skönt.

Man kan även glömma att packa ned öronproppar och ögonbindel. Och om man absolut inte kan sova utan detta (det är Janne jag åsyftar här alltså *host host*) kan det lätt uppstå viss panik. Till er allas stora lättnad kan jag dock meddela att det finns, förvisso svindyra, men fullt fungerande öronproppar att köpa på Bromma flygplats. Och avsaknaden av det senare kan lösas genom att man nattetid knyter ett par gamla leggings runt huvudet. Mycket bra för sömnen, kanske inte för samlivet.

Det är ett under att det fortfarande tillverkas nya medlemmar i den här familjen.


Också på Legoland...

4 kommentarer:

  1. Välkomna hem! Var det Jannes leggings?

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Nej! Det skulle verkligen ta död på samlivet. Janne i leggings. Hahaha!

    SvaraRadera
  3. Herregud! Jag tror att alla jag känner har varit på Legoland i år. Inte för att jag känner dig direkt, men ändå... Legoland måste vara det nya innestället.

    SvaraRadera
  4. Äppelträdet: Jag kan varmt rekommendera det. Om det inte vore för den omständiga resan dit.

    SvaraRadera