onsdag 11 augusti 2010

Male bonding

Det är tydligen flera blivande storasyskon som funderar över om de kommer få en lillasyster eller lillebror. Folke verkar ha bestämt sig att det är en lillebror han ska få, Tora däremot spelar med säkrare kort. Hon menar att eftersom det bara är bebisen själv som vet om den är en kille eller tjej (om den nu funderar över sådana saker som sitt eget kön i den ringa åldern av 12 veckor), så tänker hon inte gissa eftersom hon inte kan veta med bestämdhet, däremot filosoferar hon gärna över det ena eller andra scenariot.

-Mamma, om bebisen blir en flicka då blir vi fem flickor här hemma.
-Fem? Hur tänker du då?
-Tora en, Signe två, Mamma tre, bebisen fyra och Britta (vår katt) fem. Fem!
-Ja, du tänker så. Men stackars pappa, då blir han ju ensam kille!
-Nej, det är ju två pojkar. Pappa och Pluto!

Just det, att jag inte tänkte på det. Janne och Pluto kan ju hänga, göra lite grabbiga grejjer. Kanske gå ut och dricka några bira, låta Pluto få ragga på lite brudar. Det kan han behöva.

4 kommentarer:

  1. Men Pluto kommer tänka att Janne är en tråkmåns som visar kort på sina småtjejer och börjar gäspa kvart i nio och säga saker som "nehej, det är dag imorgon också.. Dags att tänka på refrängen kanske?"

    SvaraRadera
  2. Janne kanske även visar kort på dig. Inte bara på småbruttorna.

    SvaraRadera
  3. Åh! Du är tillbaka! Vad glad jag blev när jag upptäckte det. Jag skrattar mig ofta tårögd åt dina festliga anekdoter och kluriga vardagsfunderingar. Hurra!

    SvaraRadera
  4. yllet: Det är risken det :)

    AnnaKarin: Hej! Välkommen tillbaka.

    SvaraRadera