torsdag 12 augusti 2010

Vecka 13

Vecka 13 idag dårå!
När jag var gravid med Tora tyckte jag att det var år och dagar till dess de första tolv veckorna hade passerat, först då var man liksom gravid p å r i k t i g t.
Nu är det mer, oj hoppsan, vecka 13 redan!
Och jag kan ha fel, det kan jag mycket väl, men jag undrar om jag inte känner av lilla Bumba långt där nere.
Inga sparkar, mer som små musfjärtar.
Jag vet redan nu vad Janne kommer säga när han läser det här: Om h*n ligger och pruttar där inne brås han på sin mamma!

3 kommentarer:

  1. I know. Tänk om man skulle skaffa en fjärde unge. Då skulle man typ bara "hoppsan, vecka 40.. jag som inte har hunnit skriva in mig på mvc ännnu".

    Jag kände Päppel röra sig från vecka 14. Dagligen. Så det är inte omöjligt.

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha :-D Märkligt det där, fast... det KAN ju ha att göra med de andra två små, som faktiskt rätt ofta får varje dag att passera så snabbt att man inte hinner ur pyjamasen.
    Kan tänka mig att med tredje blir det ännu mer fokus på vem det är där inne, inte alls som med första då själva graviditeten var så STOR att den i sig upptog en hel livstid... :-) (så var det för mig i alla fall, med lillebror ville jag mest bara att han skulle bli färdig någon gång så man fick se vem han var!). :-)

    SvaraRadera
  3. Äppelträdet: Hoppas att det är så. Det är ju så mysigt.

    en annan: Ja visst är det konstigt att det kan vara så annorlunda.

    SvaraRadera