söndag 25 september 2011

Fel

Det ringde en förvirrad dam hit häromdagen, som visade sig ha ringt fel, vilket påminde mig om den gången vi fick reda på att vårt telefonummer lätt kan förväxlas med telefonumret till en ögonklinik i 08-området. Det skedde också genom en felringning.

Ring Ring

"Ja, det är Millan", svarade jag som jag brukar.
"Jag står här utanför porten men vet inte om jag har kommit rätt", sade en tant på andra sidan luren med darr på rösten.
"Ehh, porten?", undrade jag, med viss rätt eftersom vi bor i villa.
"Ja, jag står här gatan men kan inte läsa vad det står på dörren", upprepade tanten.
"Nu förstår jag inte riktigt?", fortsatte jag medan sneglade ut genom fönstret för att se om det stod någon liten tant därute.
"Är det inte ögonkliniken jag pratar med?"

1 kommentar:

  1. Ha ha :-D Något liknande hände jätteofta vid mitt gamla kontor. På bottenvåningen låg en ögonklinik och tämligen ofta var det någon som förtvivlat försökte få kontakt med dem eller helt enkelt bara bli insläppt till dem när vi fick förbarma oss och guida dem rätt. :-D

    SvaraRadera