måndag 15 augusti 2011

Så funkar det

Yllet funderar över hur chockad hennes dotter kommer bli när hon får reda på hur man egentligen gör barn, vilket får mig att minnas när Tora fick klart för sig hur just detta går till. Det var faktiskt bara för ett par månader sedan som hon frågade mig "hur bebisen egentligen kommer IN i magen". Att den kommer UT genom snippan däremot var tydligen inte så svårt att förstå, vilket undertecknad fortfarande efter tre förlossningar inte för mitt liv kan begripa hur det egentligen går till. Hur som helst, jag funderade någon sekund över om jag skulle trassla mig ur situationen eller om jag skulle gå rakt på sak och utan sköna omskrivningar rent tekniskt berätta hur det faktiskt fungerar. Jag valde det senare. Toras ögon var stora som tefat och man kunde riktigt se hur förundrad hon var och hur hon försökte föreställa sig hur detta hon fick höra faktiskt gick till.

"Så när jag låg i din mage, då hade pappa stoppat in sin snopp i din snippa?"
"Jo", så var det ju måste jag erkänna.
"Och när Signe låg i din mage, då hade han gjort det igen. Och Astrid med?
"Ja", svarade jag och började känna mig lite som en snuskhummer och smått obekväm.
"Aha. Så om ni vill ha en bebis till, då måste pappa stoppa in sin snopp i din snippa en gång till?"
"Ja det måste han ju".
"Då vill jag vara med!!"

Skulle inte tro det.

10 kommentarer:

  1. Ligger i soffan och skrattar så jag gråter. My god, den dagen vårt ofödda barn barn frågar om hur barn blir till... har jag förmodligen en bilderbok förberedd som jag kan sticka i händerna på henne/honom :)

    SvaraRadera
  2. ofödda barn ska det stå. Inte barnbarn...

    SvaraRadera
  3. Hahahhaha! Jag dör!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  4. Ja nej det är kanske inte ett alternativ? Du kan fråga om hon vill se stjärnfall istället?

    SvaraRadera
  5. Min son fick samma raka svar (efter att jag hade funderat på om det var bra eller dåligt...) Han tappade hakan och sa: NÄ, va äckligt! Sen var han tyst i 10 minuter.

    SvaraRadera
  6. Underbart!!! Jag skrattade så tårarna rann..
    //Hanna

    SvaraRadera
  7. Haha! Inlägg med lite snopp och snippa i går alltid hem :-)
    /Bumba (som fortfarande inte kan kommentera på sin egen blogg utan att vara anonym)

    SvaraRadera
  8. Kiss och bajs, snoppar och snippor. Alltid kul att läsa om.

    SvaraRadera