måndag 29 augusti 2011

Kan även användas som ankare

En vecka har nu gått sedan jag joinade det där giviktkoll.se och jag är överlag positivt inställd till det hela. Dagens vikt 77,6 kg, vittnar ju om att det rör sig åt rätt håll i alla fall.

GI då? Är det grejen för mig? Mja, jag kan helt klart leva fint utan större mängder potatis, vanlig pasta och vitt ris. Och kanelbullar och smågodis har väl inte varit okej enligt någon diet så vitt jag vet. Men för fanken bröd! Kom igen nu. Jag är mackoman. Nästefter min familj så älskar jag BRÖD mest i världen. Tunnbröd, hällekakor, skogaholmslimpa... åhh jag tror jag dör en smula nu.

Idag bakade jag faktiskt lite GI-bröd efter ett recept på giviktkoll.se innehållandes rågmjöl, havrekli och linfrön, kryddat med sältan från mina tårar som droppade ner i den gråa sörjan i bunken när jag tänkte på hur jag aldrig mer kommer får sätta tänderna i en skiva skogaholmslimpa med smör och ost. Och när jag som bäst stod där och knådade fick jag syn på kaninernas burk med pellets som stod på diskbänken och jag tänkte att jag lika gärna kunde mixa dom med lite ljummet vatten, slänga i lite jäst och stoppa in i ugnen Det skulle inte bli någon större skillnad.

Men förutom det. Nötter är också godis. Har jag hört.

4 kommentarer:

  1. Asså, njae... det var okej.. Det blev ganska platt och torrt. Jag får försöka leta i affären efter något bättre GI-bröd. Rätt svårt att hitta något utan vetemjöl och socker/sirap, eller hur? Tips?

    SvaraRadera
  2. Gillar du Fazers rågkusar? Det äter jag när jag festar till det på helgen... höhö.

    Annars Finn Crisp till frukost.

    Det finns ett lågkolhydratsbröd som är som formfranska, men det är segare i konsistensen. Jag gillar det, jag rostar det som vanlig formfranska. Min oäkte hälft gillar det inte.

    http://www.carbzone.se/low_carb_brod_nystart.html

    SvaraRadera
  3. Rågkusarna kör jag till vardags. Jag är inte riktigt lika hard core som du :-)
    Ska testa formfranskan. Tack för tips!

    SvaraRadera