lördag 6 augusti 2011

Tack då för helvete

Okej att vi har haft semester ett tag när alla rutiner liksom sätts lite ur spel, och vi har ju dessutom varit sjuka hela familjen i några dagar, men gnälligare ungar än våra får man för tillfället leta med ljus och lykta efter. Det gnälls lite hit och dit, över att man inte får tre glassar utan bara två, över att man måste GÅ till stranden och över att man måste gå och lägga sig bara EN timme senare än vanlig läggtid. Jag ger er dagens middagsgnäll som ännu ett exempel.

Tora: ÅHHH, ugnspannkaka IGEN. Det åt vi ju IGÅR OCKSÅ.
Jag: Vi äter rester idag. Och ni tycker ju om ugnspannkaka.
Tora: Men inte TVÅ GÅNGER.
Jag: Men nu är det det vi äter ikväll.
Tora: Men jag GILLAR INTE ugnspannkaka.
Janne: Ibland undrar jag var alla de här gnälliga ungarna kommer ifrån.
Tora (suckar först djupt): Jag gillar inte ugnspannkaka TACK!

Signe har under denna konversation gjort halvhjärtade försöka att göra som Tora och gnälla över ugnspannkaka och inte äta den hon heller. Man vill ju gärna göra som storasyrran gör liksom. Problem uppstår dock ibland. Som att man faktiskt gillar ugnspannkaka och att man är rätt hungrig. I det här fallet vann magen. Det gör den förvisso alltid i Signes fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar