måndag 15 augusti 2011

Spoling

Låt oss hoppas att de inte står och kontrollväger folk inför första ridlektionen för i sådana fall får jag nog åka hem igen med svansen mellan benen. Att jag fixar 75 kg innan nästa torsdag anser jag numera vara uteslutet, såvida man inte får någon släng av vinterkräksjuka eller nåt. Kanske finns det någon som har en binnikemask att låna ut?

Men, men.. det har gått lite nedåt i alla fall.
Dagens vikt: 78,1 kg

Och då ska ni veta att jag slitit rätt hårt för de där ynka 400 grammen. Inget godis, inget fikabröd, inga kolhydrater efter kl 15 och träning nästan varje dag. Jag hade hoppats på minst 1 kilo minus men min kropp verkar desparat vilja behålla de där fettreserverna. Gud vet till vad. Och helst av allt verkar den vilja ha dem placerade runt midjan, Ok, jag har väl aldrig riktigt haft någon getingmidja att tala om men den här spolformade kroppen som jag har nu kan jag inte riktigt förlika mig med. Faktum är att jag nu är nere på vikten som jag hade när jag blev gravid med Astrid och jag kommer nu i nästan alla mina pre-preggo byxor. I alla fall de byxor som är låga i midjan. Byxor som knäpps i jämnhöjd med naveln får jag inte igen utan att få en härlig dubbelvalk mitt på magen.

Och jag som måste köpa nya ridbyxor nästa vecka. Oh the joy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar