torsdag 4 augusti 2011

Gotlandsvirus

Igår kväll kom vi hem från en underbar semestervecka på Gotland. Idag hade jag tänkt skriva ett inlägg där jag berättade om allt kul vi hunnit med, som besöket i Lummelundagrottan, det salta doppet på Sudersand, regnovädret i Visby och som "le Grande Final" berätta om den dråpliga icidenten när Janne och Tora fick för sig att ta en roddtur i en för min storväxte man på tok för liten röd plastbåt i Kneippbyn. Självklart kapsejsade hela härligheten och Janne och Tora for i vattnet med ett ljudligt plask. Tyvärr fokuserade Staffan som stod på bryggkanten på att fiska upp Tora ur vattnet där hon låg guppade i sin oranga flytväst istället för att få fram mobilkameran och filma spektaklet. Den filmen hade kunnat göra oss rika.

Men nu blir det inget med det ser ni, för istället ligger både jag och Janne däckade i sängen av något ilsket Gotlandsvirus. Natten till söndagen insjuknade Signe med hög feber och på färjan hem när Signe frisknat till, bestämde sig viruset för att flytta över till hennes föräldrar istället. Och jag säger bara "jävlar i min lilla låda" vad risiga vi är. Nu ikväll hade jag en febertopp på 39,3 med Janne nådde den hiskeliga graden 39,7. Janne, som bekant hävdar att han minsann aldrig blir sjuk, försökte här påstå att 39,3 och 39,7 är typ samma och att vi minsann är lika sjuka. Pyttsan! o,4 grader är en avsevärd skillnad när det gäller feber och ni kan i era loggböcker anteckna att Janne idag var sjukast i familjen.

Imorgon har vi 5-årig bröllopsdag. Något säger mig att det inte blir något rajtan-tajtan!

2 kommentarer:

  1. Grattis på bröllopsdagen - ni är 364 dagar före oss! Jag funderar över vilken som är sämsta anledningen till att missa rajtan-tajtan på sin bröllopsdag, sjukdom eller att ha en atlant mellan sig. Jag tror att ni har det värre. Krya på er!

    SvaraRadera
  2. Karin: Tack! Jag skulle inte vilja ha en atlant emellan. Tur att ni ses snart! Grattis till er med.

    SvaraRadera