fredag 18 mars 2011

Dagens gulligaste

Morfar passade Tora och Signe en stund i eftermiddags (tack så mycket för hjälpen morfar) när jag var tvungen att uträtta ett ärende. Astrid den stackarn var tvungen att hänga med mig, när man är tre veckor har man liksom inte så mycket att säga till om.
-
I alla fall. Tora och Signe har varit hemma hos morfar och ätit glass och kollat lite på film idag. När vi åkte hem i bilen sa Tora:
.
"Mamma, jag tyckte inte om glassen"
.
"Gjorde du inte?"
.
(Här inflikar dock Signe, kladdig av chokladglass runt hela munnen, "Men det gjorde jag!!")
.
"Nej, men jag åt lite i alla fall för att inte göra morfar ledsen"
.
Åhh, gullunge!


Smaskens enligt Signe

2 kommentarer:

  1. Vilka underbara barnbarn man har.
    Kram på er alla och trevlig helg

    Morfar

    SvaraRadera
  2. Morfar: Och vilken underbar morfar de har!

    SvaraRadera